1599-55-00-09 :טלפון

חשיבות ההתמדה Home // חשיבות ההתמדה

 

חשיבות ההתמדה והשפעתה על איכות החיים

 

הקיסר הצהוב של סין שאל פעם: “מהי שיטת הטיפול הרפואי”?
צ’י פו אחד מהמטפלים המלומדים ענה לו:
“שיטת הטיפול הרפואי מבוססת על עקביות. יש לבצע את הטיפול עם עלות השחר,
כשהנשימה של יין טרם החלה לזוז, וכשנשימה של יאנג טרם החלה להתפזר,
לפני שאוכלים ושותים, לפני ש-12 כלי הדם הראשיים שופעים,
ולפני שכלי הדם הומרצו היטב, ובטרם הופרעה הנמרצות והאנרגיה- ברגע המסוים הזה יש לבדוק את מצב הדופק.”
כמו בכל תחום בחיינו יש לשמור על עקביות גם בנושא שימור הבריאות.
תרגול יומיומי והתמדה מסייעים לנו לשמר את החיים (דופק).

 

לפני יותר מ- 5,000 שנה,
כבר היה ניתן להבחין ברמת המודעות של הגוף והנפש ובסמליות המשותפת של הטבע והשפעותיו עלינו.
כיום ברפואה המערבית החשיבות של העקביות מתייחסת בעיקר ללקיחת כדורים עד למצב שבו הגוף מתמכר ומאבד
את היכולת הטבעית שלו, לרפא את עצמו ללא שום עזרה.
לגוף שלנו יש יכולות לרפא את עצמו אם רק ניתן לו את התנאים המתאימים ונאפשר לו את זה.
הדוגמא הטובה ביותר להציג את יכולת הריפוי של הגוף היא דרך אדם אשר שובר כתוצאה מטראומה או חבלה את היד.
הרפואה המערבית מקבעת את היד בעזרת גבס כדי למנוע תזוזה מיותרת של היד,
על מנת לא לגרום נזק לרקמות ובכך רק תומכת בפציעה.
רקמת העצמות מסוגלת להירפא לבד ללא עזרת הגבס ומתאחה בפרק זמן שונה מגיל לגיל.
אך עדיין הריפוי הוא תהליך טבעי של הגוף ללא קשר לגבס.

 

עם הזמן, שכחנו לתת הזדמנות לאורגניזם הגדול אשר נקרא גוף האדם ומנענו ממנו את היכולות הטבעיות שלו.
כמו בכל תחום בחיים תרגול עקבי מביא לתוצאות.
פתרון תרגילים במתמטיקה משפר את המיומנות שלנו,
אמנים גדולים הגיעו ליצירות המופת שלהם אחרי אינספור יצירות,
ההמצאות הגדולות התגלו אחרי תרגול וניסיונות רבים. כך גם אנחנו מתרגלים “בריאות” דרך עקביות.

 

“העיקר הבריאות” היא תשובה שרבים עונים עליה לשאלה “מה שלומך?” אצל רבים מאתנו איכות חיים מתחילה בבריאות.

 

אך האם אנו מקדישים מספיק זמן בשימור הבריאות שלנו?
לכל אחד מאתנו יש סדר עדיפויות שונה בחיים,
אך אם נסתכל בסדר העדיפויות שלנו נבין כי רוב הדברים לא יכולים להתקיים אם לא נשמור על בריאותינו.
לכן, שמירה על הבריאות צריכה להיות בראש רשימת סדר העדיפויות שלנו כדי שנוכל לקיים את הדברים שמבחינתנו עונים על ההגדרה של איכות חיים.
כדי להגיע לאיכות חיים או להשיגה אנחנו צריכים “לעשות” ולא – “להחליט”.

 

החשיבה הבין אישית שלנו מטעה אותנו כל הזמן…
כל עוד ואנחנו נשארים בתקופה של “החלטות” עדיין לא בחרנו או בעצם לא יצרנו ביצוע להחלטה.

 

בריאות זו לא החלטה, איכות חיים זו לא החלטה – בריאות ואיכות חיים “מבצעים”.

 

עקביות = מציאות חדשה.

 

אז איך יוצרים עקביות?

הרבה יותר פשוט ממה שחשבתם…
לפני התזונה הנכונה, ההתעמלות הגופנית ושינה טובה – שגם בהם נדרשת עקביות.
אנחנו ממליצים בצורה עקבית, לפחות פעם ביום :

1. מדיטציה – מצאו פינה שקטה במהלך היום שבה אתם יכולים לתכנת את המוח שלכם שאתם “מבצעים” בריאות. תקדישו לזה זמן.
2. הצהרות חיוביות – כל יום אמרו לעצמכם בקול רם: “אני מאמין בבריאות” או “אני רוצה להגשים את האמונה בבריאות” או אפילו – “אני תמיד ממוקד ורואה את היעד בבירור”.
3. אל תתנו לתת מודע להפריע – אל תעלו ספקות, חרדות ופחדים בנוגע למה שאתם עומדים לעשות.

 

תגמלו את עצמכם בכך שתעבירו את חייכם באמונה, עשייה ואיכות.

 

כתב : אוריאל ריינר
סניף סרג’ם חיפה.